Sånt är livet

Senaste dagarna, så har solen tittat fram och det har varit riktigt mysig att titta ut. Ja, för mer än att titta ut har jag varken haft tid eller ork till.

Denna vecka har kantats av datastrul, uppgifter som näst intill varit omöjliga att reda ut, datastrul, fel på banköverföringar och ännu mera datastrul. Hittills har jag ägnat två dagar åt att manuellt lägga in en massa händelser i admin.systemet på jobbet, som av någon knepig anledning bara råkat trilla ur!!. Försökte med "promotade" backupen, men det blev inte RÄTT i alla fall så det var bara manuellt arbete som gällde *BLÄää* Vilken tur att vi lever i ett modernt datasamhälle...... Och papperslöst vart det, iaf hos pappersfabrikerna. För här används det säker tre gånger så mycket, man ska ju nästan ha kopior på kopiornas kopior. Brukar i vanliga fall inte bry mig så mycket i att det strular, men nu innan vi ska åka så är det massor som ska hinnas med och då finns inte riktigt tiden för all strul inräknad.

Sen hade det kanske inte känts lika hopplöst om det inte var för att man pendlar fram och tillbaka mellan "sjukdom" och inte.. Kanske är stressrelaterat, vet inte säkert, men tror inte det. Har dessutom fått utslag på hela magen som kliar till förbannelse på nätterna. Kanske skulle låtit bli solariet, men det är lite sent nu. Inatt kunde jag iaf sova och irritationen har blivit bättre.

Hade riktigt dåligt samvete igår ikväll. Efter att jag kom hem så började som vanligt så gnället över maten, och kommentaren: Jag är inte hungrig.. och Jag lyssnade, men jag tänker inte berätta vad du sa.. fick bägaren att rinna över. Jag brukar kunna vara rätt tålmodig, men efter allt strul på jobbet, tröttheten och min kropps status så var tålamodet som bortblåst och stöddiga barn fick sig en rejäl avhyvling. Men kvällen slutade iaf bra. Min stackars nattarbetande sambo som enbart hade fått 2 timmars sömn under dagen gick och la sig efter maten, så då passade resterande del av familjen på att umgås framför barnprogrammet. Vi tittade lite på kort från sommarens semester, planerade utseendet på framtida sovrummet och hade en riktigt mysig stund. Det lättade iaf mitt dåliga samvete lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0