Söndag

Sitter på soffan framför Man United som spelar på tvn. En utav de få saker som Darlingen följer, så det ställer jag upp på. Kan ju vara sällskap även om jag inte direkt tittar, tacka vet jag laptop :)

 Hmm, måste göra något åt dom där sladdarna snart. En av två grejer jag inte fixat sen vi flyttat in *skäms*. Men man måste väl ha nåt sånt :)

Har precis ätit, så nu kändes det som om ett litet break var välkommet. Har varit ute idag och försökt skotta blötsnö, lagom roligt och när man sitter vid köksbordet rumlar det till från taket och ytterligare en gång till precis nu. Hepp, så då var det fullt med blötsnö att skotta igen :( Fördelen var ju iaf att vi fick ut ungen en stund, men lite jobbigt var det att vara ute:



Jag har visserligen varit väldigt nöjd med vintern som varit, men om det nu ska hålla på med mildgrader fram och tillbaka så kan snön gärna få försvinna. Hatar när det kommer regn och snö om vartannat, det blir så förädiskt ute och chansen att det händer olyckor ökar ju markant.

Dessutom så kanske vi kan komma igång lite smått med "byggerierna" om och när det blir lite varmare ute.
Ska bara klara av lite semester först :)

Lite update om gårdagens missöde: Golvet har rätat ut sig hyfsat bra. Är egentligen bara en skarv som fortfarande syns/känns mycket, men med lite tur så kanske den går ner lite mer. Det är stället där det stod mest vatten.

 Syns inte jättebra, men jag tror ni kan lista ut var golvet rest sig mest ♦

Antagligen är det kretskortet i frysen som gått sönder, var och pratade med butiken där vi köpte vitvarorna och de skulle skicka hit en servicekille i veckan. Jag blev även lovad att det skulle hanteras inom garantin oavsett (betalade den 27/1-09, hämtade i början på april. Vet inte om det är 1 eller 2 år garanti på sånt här). Känns bra. Enbart kretskortet kostar runt 1500kr annars och så lite arbete på det. Känns inte som några roliga pengar. Sen har vi kommit till insikt: Det var tur det hände nu när vi ändå var hemma och kunde hantera och minimera eventuella skador. Tänk om det hade hänt under tiden vi är bortresta och det inte är någon här mer än för att ta in posten och vattna lite blommor emellanåt. Då hade vi garanterat fått riktigt stora problem. Jag var lite orolig för vad jag gjort för att karma skulle ställa till så mycket problem för mig denna vecka med allt trubbel på jobbet och med frysen, men det kanske var tvärtom. Här tror vi nämligen stenhårt på karma och försöker leva efter det :) även om det inte alltid går..

Ska bli spännande att se hur kommande vecka artar sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0