Gratis träning...

.. fick jag gott om när vi skottade av altanerna idag. Var ju hur mycket snö som helst!! Det på toppen var ju inte så svårt å få bort eftersom det låg löst, men en meter ihoppackad snö kräver en hel del envishet och arbete att få bort. Sen var det ju inte lätt att göra av snön nånstans, var ju lika mycket överallt. Som tur är så lever jag tillsammans med världens snällaste kille, som såg till att få bort allt även efter att jag tröttnat och gått in.

Passade på att städa lite istället, sånt ska ju tydligen också göras *blä*. Förstår inte hur folk har tid och ork att hålla dammet borta vareviga dag!?! Jag som knappt orkar städa ordentligt en gång i veckan, men då måste jag också påpeka att jag blivit 100 gånger bättre på att städa nu när vi flyttat till huset jämfört med innan (nu händer det ju faktiskt att vi får besök ibland;). Ibland önskar jag verkligen att det fanns en liten pedant-gen inbyggd i mig själv, men efter snart 28 år så är det bara att erkänna: städa, laga mat och baka inte är min grej. Det tillhör iaf inte mina prioriteringar. Jag är verkligen avis på dom som alltid har nystädat och nybakta bullar varje gång man droppar förbi.

Sitter just nu och väntar på att Darlingen ska komma tillbaka med pizzan som vi beställde. Var ju tvungen att muta honom lite efter allt skottande ;) Men det ska faktiskt bli gott, har inte ätit pizza på minst 4-5 veckor.  Tidigare blev det nog en gång i veckan ungefär, eller iaf varannan vecka. Men så är det inte på långa vägar längre, inte sen jag bestämde mig för att skärpa till mig och gå ner i vikt. Måste bara tillägga att jag är inte alls lika sugen på pizza längre heller som för 3 månader sedan då jag började med mitt viktprogram. På det sättet har man också märkt att ansträngningarna gett resultat och inte bara vågen. Jag äter kanske hälften mot tidigare och hittills har det resulterat i -9 kilo *smile*, men klar är jag inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0