Snörvel å suck

Nu var det ett tag sen igen. Vad har hänt sen sist, allt och inget. Just för tillfället ligger jag i sängen å är genomförskyld med ett huvud som dunkar värre än basen i en tonårskilles bil. Men det går nog över eller rättare sagt, det ska gå över för jag har varken tid eller lust att vara sjuk. Inatt ska vi åka till Ullared å shoppa loss lite och det har jag väntat på länge (inte lätt att få till en bra helg), så det vägrar jag ställa in.

Förra veckan var jag hemma med lilleman då han var sjuk, så jag borde kunnat räkna ut att jag skulle få något jag med även om jag i 98% av fallen brukar klara mig hyfsat bra.

Vi har inte kommit någon vart med övervåningen, eftersom vi haft bröllopskalas två helger i sträck och veckorna har varit fulla av aktiviteter. Men nu snart så blir det full fart framåt igen. Ska till banken på tisdag också och få lite besked om vi kan anlita markentreprenören eller inte. Jag vill ha en trädgård!!!!

Avslag fick vi på våra alla namnförslag till vårt nya efternamn, så för tillfället vet jag inte hur vi ska gå vidare men vidare ska vi på ett eller annat sätt. Tänk att det kan vara så kinkigt för när det gäller vissa saker, medan det går hur bra som helst med andra.

Har inte heller haft världens tur med bilarna sista tiden. Den ena får vi inte bort vinterdäcket på, sitter som sten och vi har provat tusen olika saker men inte lyckats än. Bil nr 2 fick vi punka på här i tisdags, så jag åkte och lånade brorsans bil tills vidare. Tack bror, tyvärr så pajade hastighetsmätaren på den så jag kanske ska fatta vinken å hålla mig ifrån allt vad bilar heter...

Jaja, har i alla fall varit hos frissan i veckan och det känns bra. Kommande veckor har jag ett mission: Jag ska  vända på alla negativa trender till något riktigt bra istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0