Husleverans!!

Nu var äntligen dagen D framme. Jag hade tagit ledigt för att kunna vara med och dokumentera. Lyckades även lura med mig en nära vän som för övrigt varit inneboende hos oss i några månader i omgångar, men nu har han "flyttat hemifrån" igen och skaffat egen familj, vilket gör mig väldigt glad. Inte just att han flyttat eller att vi inte ser till honom lika ofta, men för att han verkligen var värd att få det han förtjänat sedan länge :) Var bara en parentes.

Dagen för leverans sken solen och det var grymt kallt ute, hade i stort sett blåa tår när jag kom hem vid lunch. Dagen innan hade det dock snöat, så de försökte sopa bort snön som fanns i grunden så gott det gick. Vi hade fått den SMV´s nya grund som inte var ventilerad utan en undertrycksgrund med enbart dött material så fukt inte skulle ha någonstans att sätta sig och börja växa. problemet var ju att den fukt som byggdes in inte hade någonstans att ta sig ut, så det måste hållas lite uppsikt över. I "värsta" fall skulle vi få ställa dit en avfuktare, vilket vi senare slapp.

De skulle komma kl 8, men när vi dök upp kl 8.00 var de redan igång. Träffade en kille som sa sig vara våran byggledare, men det var inte han som vi haft kontakt med under resten av tiden. Fick senare veta att de hade bytt utan att meddela något, vilket ställde till en del problem då vi gjort upp planer med den första killen på saker som vi ville ha fixade som inte ingick i entreprenaden, men som byggföretaget skulle åta sig.

Hursomhelst så var det väldigt fascinerande att se sitt hus byggas ihop på en förmiddag. När jag åkte vid lunch, så skulle de i stort sett bara satta ihop garaget och när jag kom ner igen ett par timmar senare så var det nästan helt klart.




Helt otroligt hur de kan få ihop allt, så det klaffar så bra. Det skulle man vilja att fler saker gjorde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0