Dag 7-8 Shanghai-resan

Söndagen blev en lite slö å slappdag. Jag hamnade på en skönhetssalong och fick fina händer och fötter till inga pengar alls. Det var rätt nica att lägga tid på sig själv. Tyvärr blev det som vanligt när jag gör såna saker, allt drog ut på tiden så till slut kom killarna för att leta rätt på mig. Jag hade ju kunnat bli kidnappad ;)

Snabbt hem, åt lite lasagne för jag hade ju inte fått någe i mig på hela dan, sen blev det lite tacos på det och vidare till Big Bamboo (Shanghais svar på O´Learys). Det var visst Premiär för Formel 1 och det skulle vi ju kolla på. Fanns X antal tv-apparater och projektorer, men det var riktigt trevlig. Efter F1 så var det ju Man Utd på tv, så Daniel stannade kvar medan Martin tog med mig ut på lite äventyr. Hade ju inte varit ute nattetid i Shanghai och det var ju också en upplevelse man inte fick gå miste om.

 

Vi gick tillbaka till fotbollen och när den var slut ville de att jag skulle följa med på ett ställe de hade varit en kväll innan. Var ju en bar där det dansade flickor i minimalt med kläder och det ingick visst tillbehör till drinkarna om man var intresserad. Inget för mig, men de spelade ju bra musik. Vi var också in på en lite pub där vem som helst fick uppträda, men vi hoppade det. I Shanghai är det fortfarande tillåtet att röka inne på de flesta ställen och det kändes direkt i halsen. Man är ju inte van vid det längre.

Dagen efter vaknade jag tyvärr med världens halsont och förkylning, men det skulle inte få stoppa mig. Vi gav oss iväg till Fotbollsstadium, dels för att få se det och dels för att besöka busstationen som låg precis bredvid. Vi hade nämligen bestämt att vi skulle försöka åka ut till en vattenstad för att få se lite mer av det traditionella Kina.
   Och självklart fanns det tillgång till ett IKEA :)

När vi kom hem på kvällen så gick vi och införskaffade oss en ny leksak som jag visste skulle uppskattas hemma. Vi köpte nämligen en Wii-konsol och den användes flitigt av både barn och vuxna på kvällen. Måste ju prova så det funkade :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0